Det är vanligt att i ett hyresavtal ange om kontorsplatsen ligger i ett öppet kontorslandskap eller om det är ett eget rum. Om platsen är i ett eget rum är det bra att ange ungefär hur många kvadratmeter det rör sig om. Det är viktigt att ange i vilken lokal man kan hitta arbetsplatsen; gatuadress, antalet trappor, postnummer, postort, lokalnummer.
Informationen om lokalen ska vara så pass detaljerad så att det inte kan bli missförstånd över om vilken lokal det rör sig om.
Andra har även sökt på
- Finns det krav på att ha ett hyresavtal?
- Vad borde jag ha med i ett hyresavtal för kontorsplatser?
- Vilka regler finns det för hyra för kontorsplatser?
- Behöver jag hyresvärdens tillstånd för att hyra ut kontorsplatser i lokalen jag hyr?
- Hur många kontorsplatser kan jag hyra ut?
- Vilken information behövs om kontorsplatsen i avtalet?
- Måste man avtala om vilka gemensamma utrymmen hyresgästen får använda?
- När ska hyran för kontorsplatser betalas?
- Vad innebär en depositionsavgift?
- Kan vi skriva ett hyresavtal med en gratis mall?
- Vad ska regleras i ett hyresavtal för kontor?
- Varför ska jag inte skriva hyresavtal för kontorsplatser med en gratis mall?
- Varför undvika att skriva hyresavtal med en mall?