Köpinformation

Allmänt

För att köpa avtal på Avtal24.se måste man vara över 18 år. Priserna för privatavtal inkluderar moms, priserna för företagsavtal är angivna exklusive moms. Vi reserverar oss rätten att kunna ändra på produkter där priset blivit fel på grund av fel i data, fel i databas eller liknande.

Leverans

Ditt avtal skapas direkt när du bekräftat dina val i den sammanfattning som visar alla val du gjort, innan betalning. Så fort betalningen gått igenom kommer avtalet att skickas till dig via e-post, till den e-postadress du angivit i och med betalningen. Ibland kan internetuppkopplingar och andra tekniska omständigheter göra att mejlet med ditt avtal inte kommer fram direkt. Om du inte fått ditt avtal inom 1 timme efter du fått köpet bekräftat, ring vår support på 0771-24 00 24, eller skicka ett e-postmeddelande till info@avtal24.se, så hjälper vi dig.

Betalning

Betalning sker genom bank-, kreditkort, Swish eller fakturabetalning. Belopp över 1 000 kr kan delbetalas på 3 månader via fakturor från Klarna.

Fakturabetalning sker genom Klarna. Fakturan betalas inom 14 dagar efter köp. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta om 24%. Vid köpet gör Klarna en mikroupplysning för att ta reda på uppgifter om Kund. För fullständiga uppgifter om Klarnas fakturavillkor och hantering hänvisas till klarna.se.

Bank-och kreditkortsbetalning sker genom Dibs, ett svenskt företag som hanterar online-verifiering av kreditkort på ett säkert, snabbt och enkelt sätt. När Kund fyllt i sina kortuppgifter krypteras kontokortsnumret direkt. Kommunikationen till Dibs-servern går via en krypterad direktförbindelse (https). När sedan Kundens information skickas till banken används bankens säkerhetssystem. Väljer Kund att betala sitt köp via sin Internetbank skyddas Kundens uppgifter av säkerhetssystemet hos banken oavsett om Kund handlar med sitt certifikat/sin PIN-kod, sitt dibspass med sin säkerhetsdosa eller med sitt Smartkort/sin engångskod. Dibs är certifierad enligt PCI-DSS. För mer information hänvisas till Dibs (www.dibs.se).

Ångerrätt och reklamation

Vid köp av avtal online skapas ett skräddarsytt avtal speciellt utformat efter din informationsinmatning och svar på val i applikationen. Eftersom avtalet du då får är av en tydlig personlig prägel, skapat enbart för just dig, finns ingen möjlighet till ångerrätt efter avslutat köp enligt Distansavtalslagen. Du kan dock alltid reklamera ditt avtal om du finner fel eller är missnöjd, varpå vi kommer att göra allt vi kan för att hjälpa dig så du blir nöjd.

Support 

Du är alltid välkommen att höra av dig med frågor eller synpunkter till vår telefonsupport: 0771-24 00 24, måndag-torsdag 8-20, fredag 9-17, eller via e-post till info@avtal24.se. För mer information och fullständiga villkor, se Allmänna villkor. Avtal24.se tillhandahålls av avtal24 AB, organisationsnummer 556669-0102, Kungsgatan 29, 111 56 Stockholm.